Η Temu, μια εταιρεία που προσφέρει μια τεράστια γκάμα προϊόντων. Από ρούχα και διακοσμητικά σπιτιού μέχρι αξεσουάρ αυτοκινήτου και είδη πρώτης ανάγκης, έχει καταφέρει να γίνει ένα παγκόσμιο φαινόμενο λόγω των εξαιρετικά χαμηλών τιμών της. Κατατάσσεται δεύτερη στην παγκόσμια κατάταξη των ιστοσελίδων ηλεκτρονικού εμπορίου με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Σύμφωνα με τη SimilarWeb, ακριβώς πίσω από την Amazon.
Η κινεζική πλατφόρμα, που αναδείχθηκε σε σημαντικό ανταγωνιστή μέσα σε μόλις δύο χρόνια, ξεχωρίζει από την Amazon του Τζεφ Μπέζος. Προσφέροντας τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς για μια τεράστια ποικιλία προϊόντων. Στην Ευρώπη, έχει συγκεντρώσει 93,7 εκατομμύρια χρήστες το 2024, με σημαντική παρουσία σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Πολωνία.
Αυτά τα νούμερα αποδεικνύουν ότι η Temu έχει καταφέρει κάτι που λίγοι πίστευαν εφικτό: να ανταγωνιστεί την Amazon, τον ηγέτη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πώς όμως μια εταιρεία που ξεκίνησε πουλώντας φρέσκα φρούτα στο διαδίκτυο κατάφερε να γίνει παγκόσμια τάση;
Η στρατηγική τιμολόγησης της Temu δεν είναι κάτι καινούργιο στην Κίνα. Η πλατφόρμα ακολουθεί το επιχειρηματικό μοντέλο της μητρικής της εταιρείας, Pinduoduo (PDD Holdings). Ως διεθνής βραχίονας της Pinduoduo, η Temu στοχεύει να μετατρέψει την Κίνα από παγκόσμιο εργοστάσιο σε παγκόσμιο κατάστημα, καθιερώνοντας την εφαρμογή ως την κύρια επιλογή για τις διαδικτυακές αγορές. Οι χαμηλές τιμές δεν είναι προσωρινό μέτρο, αλλά βασικό στοιχείο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της.
Επίσης η Temu, που ιδρύθηκε στη Βοστώνη το 2022, είναι θυγατρική του κινεζικού κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου Pinduoduo. Που ιδρύθηκε το 2015. Η Pinduoduo ξεκίνησε πουλώντας φρέσκα φρούτα μέσω του μοντέλου ομαδικών αγορών του WeChat και η ταχεία ανάπτυξή της οδήγησε στη δημιουργία της Temu. Η οποία αναστάτωσε την κινεζική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Σήμερα, η Temu δραστηριοποιείται σε 79 χώρες. Ενώ η Pinduoduo, συμπεριλαμβανομένης της Temu, ανακοίνωσε έσοδα 34,879 δισεκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη 8,267 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές της Temu, όπως ένα σετ μπλουζάκια για 90 λεπτά του ευρώ, εγείρουν ερωτήματα. Οι επικριτές της εταιρείας υποστηρίζουν ότι η ανταγωνιστική τιμολόγηση βασίζεται σε αθέμιτες πρακτικές, όπως η κακή ποιότητα, το επιθετικό μάρκετινγκ, οι παραπλανητικές τακτικές και το dumping. Το dumping, η πώληση προϊόντων κάτω από το κόστος παραγωγής, αποσκοπεί στην εξάλειψη του ανταγωνισμού και την κυριαρχία στην αγορά. Αν και φαίνεται ευνοϊκό για τους καταναλωτές, μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε μονοπώλιο και εκμετάλλευση.
Επιπλέον, η Temu χρησιμοποιεί το μοντέλο Consumer-To-Manufacturer (C2M), όπου οι κατασκευαστές ανταγωνίζονται σε αντίστροφες δημοπρασίες για να προσφέρουν τις χαμηλότερες τιμές. Η PDD Holdings καθορίζει τις τιμές και τα κέρδη, ενώ οι κατασκευαστές αναλαμβάνουν το κόστος αποθήκευσης και τα απούλητα προϊόντα.
Η Temu χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσελκύσει πελάτες μέσω:
Viral marketing και gamification: Διαδραστικά παιχνίδια και δώρα ενθαρρύνουν τους χρήστες να μοιραστούν την πλατφόρμα.
Influencer marketing: Συνεργασίες με influencers προβάλλουν προϊόντα και προσφέρουν εκπτώσεις.
Περιεχόμενο από χρήστες: Οι πελάτες μοιράζονται τις αγορές και τις εμπειρίες τους.
Στοχευμένες διαφημίσεις: Διαφημίσεις με τεχνητή νοημοσύνη προβάλλουν χαμηλές τιμές και προσφορές.
Trendjacking και memes: Η Temu χρησιμοποιεί δημοφιλή θέματα και memes για να παραμείνει relevant.
Με αυτές τις στρατηγικές, η Temu έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το σλόγκαν “Ψωνίστε σαν δισεκατομμυριούχος”.
Προσπάθησαν να δολοφονήσουν τον Χακάν Φιντάν... Τον δηλητηρίασαν με αρσενικό και υδράργυρο Ποιοί δηλητηρίασαν με…
Μας κόβουν και τα παραδοσιακά πανηγύρια.. Τέλος σουβλάκια και ψησίματα! Αλλάζουν όλα και δεν θα…
Αυτή είναι η 30χρονη καλλονή που έχει σχέση ο αγαπημένος τραγουδιστής, Λευτέρης Πανταζής... είναι δίμετρη…
Πυροβολισμοί τώρα στον Κολωνό, με τις πρώτες πληροφορίες να κάνουν λόγο για ένα ανήλικο Ρομά…
Στη δημοσιότητα δόθηκαν τα στοιχεία του 37χρονου Βλαδίμηρου Βερβερόπουλου για τον βιασμό 16χρονης στην Πάτρα.…
Σύμφωνα με το εορτολόγιο για το Σάββατο 10 Μαΐου 2025, η Εκκλησία τιμά τη μνήμη…