Τι σημαίνει το εμβληματικό σήμα της BMW; Οι άγνωστοι συμβολισμοί και η αληθινή ιστορία της εταιρείας
Για πολλούς, το εμβληματικό λογότυπο της BMW είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την εικόνα μιας περιστρεφόμενης προπέλας αεροπλάνου. Ωστόσο, η πραγματική ιστορία πίσω από αυτό το παγκοσμίως αναγνωρίσιμο σήμα είναι πιο σύνθετη και βαθιά ριζωμένη στην προέλευση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η BMW, ή αλλιώς Bayerische Motoren Werke (Βαυαρικές Μηχανολογικές Εργασίες), έκανε την εμφάνισή της το 1917, ως μετεξέλιξη της εταιρείας Rapp Motorenwerke, η οποία δραστηριοποιούνταν στην κατασκευή κινητήρων αεροσκαφών στο Μόναχο. Την ίδια χρονιά, στις 5 Οκτωβρίου, δημιουργήθηκε και το πρώτο λογότυπο της νεοσύστατης εταιρείας.
Το αρχικό σήμα της BMW διατήρησε το κυκλικό σχήμα από το λογότυπο της Rapp, πλαισιώνοντας τα αρχικά BMW σε έναν εξωτερικό δακτύλιο, ο οποίος διακοσμήθηκε με δύο χρυσές γραμμές. Το εσωτερικό του κύκλου χωρίστηκε σε τέσσερα εναλλασσόμενα τμήματα λευκού και μπλε χρώματος – τα επίσημα χρώματα της Ελεύθερης Πολιτείας της Βαυαρίας. Εντούτοις, υπάρχει μια σημαντική λεπτομέρεια που αφορά την διάταξη των χρωμάτων: τοποθετήθηκαν σε αντίστροφη σειρά από τα βαυαρικά πρότυπα. Ο λόγος πίσω από αυτή την επιλογή ήταν ένας τότε εν ισχύ νόμος περί εμπορικών σημάτων, ο οποίος απαγόρευε τη χρήση επίσημων κρατικών συμβόλων σε εμπορικά λογότυπα.
Η ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι το λογότυπο της BMW απεικονίζει μια περιστρεφόμενη προπέλα γεννήθηκε αρκετά χρόνια αργότερα, το 1929, μέσα από μια έξυπνη διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας. Η BMW προωθούσε εκείνη την περίοδο έναν νέο κινητήρα αεροσκαφών, ο οποίος κατασκευαζόταν με άδεια από την Pratt & Whitney. Στο πλαίσιο της καμπάνιας, παρουσιάστηκε ένα αεροπλάνο όπου το λογότυπο της BMW ήταν τοποθετημένο στο κέντρο μιας περιστρεφόμενης προπέλας, δημιουργώντας την οπτική ψευδαίσθηση της ενσωμάτωσης.
Ο Fred Jakobs, στέλεχος του BMW Group Classic, αναγνωρίζει πως «για πολύ καιρό, η ίδια η BMW δεν έκανε καμία προσπάθεια να διορθώσει τον μύθο». Έτσι, το 1942, η εικόνα της προπέλας εδραιώθηκε ακόμη περισσότερο στην επικοινωνία της εταιρείας, με ένα σχετικό άρθρο στο περιοδικό «Flugmotoren-Nachrichten», το οποίο συνοδευόταν από μια φωτογραφία που ενίσχυε αυτή την ερμηνεία.
Ο Soichiro Honda και η απίθανη ιστορία του
Το 2020, η BMW παρουσίασε μια νέα, πιο μινιμαλιστική εκδοχή του λογοτύπου της, προορισμένη για τις ψηφιακές της πλατφόρμες και την επικοινωνία της μάρκας. Ο Jens Thiemer, ανώτερος αντιπρόεδρος Εξυπηρέτησης Πελατών και Μάρκας της BMW, δήλωσε σχετικά:
«Η BMW μετατρέπεται σε μια μάρκα σχέσεων. Το νέο λογότυπο αποπνέει ανοιχτότητα και σαφήνεια».
Ο νέος σχεδιασμός συμβολίζει τη μετάβαση της BMW στην εποχή της μελλοντικής κινητικότητας και της ψηφιακής εποχής, προσκαλώντας το κοινό να γίνει ενεργό μέρος του κόσμου της BMW και της διαρκούς αναζήτησης της «χαράς της οδήγησης». Παρόλο που η ερμηνεία της προπέλας παραμένει δημοφιλής, η πραγματική ιστορία του λογοτύπου της BMW είναι ένα συναρπαστικό παράδειγμα του πώς η ιστορία μιας εταιρείας και οι στρατηγικές επικοινωνίας μπορούν να διαμορφώσουν την αντίληψη του κοινού για ένα εμβληματικό σήμα.
Το ερωτικό θρίλερ πίσω από την εξαφάνιση 30χρονης Σωτηρίας στον Άλιμο και τα πρώτα της…
Άφωνοι οι επιστήμονες: Η έρημος άρχισε να πρασινίζει Η εντυπωσιακή αλλαγή και οι κίνδυνοι από…
Σε τροχιά εξάλειψης του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας βρίσκεται η Δανία. Χάρη στην υψηλή…
Σε νομικές ενέργειες προχώρησε ο Χρίστος Κούγιας, καταθέτοντας μήνυση εις βάρος του Γρηγόρη Βαλλιανάτου, με…
Μια απρόσμενη και εντυπωσιακή εμπειρία είχαν ψαράδες στην Κέρκυρα. Όταν κατά τη διάρκεια της εξόρμησής…
Η Κασσιανή, γνωστή και ως Κασία ή Εικασία (ή Ικασία), έζησε στα χρόνια του Βυζαντίου,…