ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το είδαμε κι αυτό: Έλληνας καλλιτέχνης ζωγραφίζει με τον πρωκτό

Οι κωλογραφίες και με σύμβολο το πινέλο και η ερωτική διάσταση

Published by
Συντακτική Ομάδα

Έλληνας καλλιτέχνης ζωγραφίζει με τον πρωκτό… Οι κωλογραφίες και με σύμβολο το πινέλο και η ερωτική διάσταση

Ο Δημήτρης Ανδρεόπουλος, ένας καλλιτέχνης που έγινε ευρύτερα γνωστός μέσω της παρουσίασης της Πολίν Κόκλα στο περιοδικό LiFO, έχει προκαλέσει αίσθηση με την ιδιαίτερη τεχνική του, δημιουργώντας έργα τέχνης με τη χρήση του πρωκτού του.

Έλληνας καλλιτέχνης ζωγραφίζει με τον πρωκτό

Η καλλιτεχνική προσέγγιση του Ανδρεόπουλου, που ο ίδιος αποκαλεί “κωλογραφίες”, συνοδεύεται από μια φιλοσοφική και υπαρξιακή ερμηνεία. Ο καλλιτέχνης, μέσα από τα έργα του, επιδιώκει να εκφράσει μια κριτική απέναντι στην κοινωνία και την τέχνη, χρησιμοποιώντας το σώμα του ως μέσο έκφρασης.

Οι “κωλογραφίες” του Ανδρεόπουλου δεν αποτελούν απλώς μια πρόκληση, αλλά μια προσπάθεια να διερευνήσει τα όρια της τέχνης και να αμφισβητήσει τις συμβατικές αντιλήψεις. Ο καλλιτέχνης, με την ιδιαίτερη τεχνική του, επιδιώκει να προκαλέσει το κοινό να σκεφτεί και να αναρωτηθεί για τη φύση της τέχνης και την ελευθερία της έκφρασης.

Η δουλειά του Ανδρεόπουλου έχει προκαλέσει αντιδράσεις, με κάποιους να την θεωρούν προκλητική και αμφιλεγόμενη, ενώ άλλοι την εκτιμούν ως μια τολμηρή και πρωτότυπη μορφή τέχνης. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης υποστηρίζει ότι η τέχνη του δεν έχει σκοπό να σοκάρει, αλλά να προκαλέσει έναν διάλογο για την τέχνη και την κοινωνία.

Τι λέει ο ίδιος για την τέχνη του;

Ο ίδιος αποτυπώνει τη φύση της εργασίας του με έναν ιδιαίτερα ποιητικό και φιλοσοφικό τρόπο..

Ο Δημήτρης Ανδρεόπουλος

«Οι κωλογραφίες είναι η αποτύπωση της μεγαλειώδους και φοβερής αγωνίας, για την ταυτοποίηση και διαφύλαξη του Εγώ μέσα στη ροή του χρόνου. Ταυτόχρονα είναι και μια υπερβατική προσπάθεια για μια τέχνη καθοδηγούμενη από ερωτισμό –καθώς και την ειλικρίνεια και τον αυθορμητισμό του -η οποία θα αναβλύζει κατευθείαν από το πέος της ψυχής σαν σπέρμα άυλο και θα γονιμοποιεί τα ωάρια άλλων ψυχών ή θα ηδονίζει τους πρωκτούς άλλων ψυχών. Είναι η πρόταση, η μάλλον, είναι η αγωνία μου για μια τέχνη πιο Αληθινή.»

Με σύμβολο το… πινέλο

Το εργαλείο που χρησιμοποιεί, το πινέλο στον πρωκτό, φέρει για εκείνον έναν ιδιαίτερο συμβολισμό, με βαθιά νοηματική αξία…

“Το τελευταίο ξεπαρθένεμα», Διαστάσεις 70χ100,Υλικά- κάτουρο και μαύρο λάδι σε λευκό καμβά

«Το πινέλο στο πρωκτό είναι το Σύμβολο των κωλογραφιών και είναι τριπλής σημασίας.

Είναι ένας δυναμικός και παράλληλα απλός και άμεσος τρόπος να γράψω πάνω στον καμβά ενεργοποιώντας ολόκληρο το σώμα μου (εντατικοποίηση της ύλης από την μη ύλη) δίχως όμως να έχω πλήρη ή ενσυνείδητο έλεγχο όπως συμβαίνει με το χέρι, ή με κάποιον που έχει εξασκήσει τη ζωγραφική στόματος ή ποδιού (καθώς η φύσης της ανάγκης αυτών με αυτήν της κωλογραφίας διαφέρουν ριζικά). Η ψυχή υποτάσσει όλη την ύλη με το «σκήπτρο – πινέλο» σε έναν σπαστικό ερωτικό χορό ώστε να καταφέρει να δημιουργήσει το είδωλο της στην ευτυχή τελική αντανάκλαση της στο καμβά. Έχοντας πλήρη επίγνωση της στιγμής, δεν έχω έλεγχο πέρα από αυτόν που ασκεί η ψυχή στο σώμα μου.»

Η ερωτική διάσταση ως μορφή αντίστασης

Για τον Ανδρεοσόπουλο, η ερωτική πτυχή της πράξης του δεν αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά έναν τρόπο αντίδρασης στις καθιερωμένες κοινωνικές και καλλιτεχνικές συμβάσεις.

«Βασιλική ηδονή», Διαστάσεις 50χ70,Υλικά- κάτουρο και μαύρο λάδι σε λευκό καμβά

«Ο σεξουαλισμός που εκπνέει το πινέλο στο κώλο, αποτελεί ένα είδος αντίδρασης και διαμαρτυρίας προς μια εικαστική και κοινωνική νόρμα που κοχλάζει στα μη-φυσικά ανώμαλα στερεότυπά της, ένας τρόπος επανάστασης, απελευθέρωσης κι διαμαρτυρίας, έναντι σε έναν κόσμο και πολιτισμό που είναι ακόμα απολίτιστοι και βάρβαροι.»

Τι συμβαίνει στην Εθνική Πινακοθήκη; «Έκοψαν» καλλιτέχνη με γλυπτά Ηρώων του 1821

Η κωλογραφία ως μέσο πνευματικής αναζήτησης

Ο καλλιτέχνης αντιλαμβάνεται τη δημιουργική διαδικασία όχι απλώς ως μια σωματική ενέργεια, αλλά ως μια βαθιά πνευματική διαδρομή, που σχετίζεται με το υπερβατικό και την αποκάλυψη της ουσιαστικής Αλήθειας…

«Η αιφνίδια πνευματική έμπνευση οδηγεί στην δημιουργία της κωλογραφίας. Κατά τη διάρκεια μιας κωλογραφίας γίνεται αντιληπτή με έναν ενορατικό τρόπο η φανερά κρυμμένη Αλήθεια. Είναι μια υπερβατική λύτρωση. Είναι μια ακόμα υπέρβαση. Είναι μια στιγμιαία αφύπνιση την οποία ίσως μπορεί κανείς, ανάλογα το πνευματικό του επίπεδο, να βιώσει διαλογιζόμενος πάνω σε μια από τις κωλογραφίες μου. Είναι μια σειρά έργων που δεν αναφέρεται στη λογική του ανθρώπου αλλά στο πνεύμα του. Την Τέχνη την βιώνουμε δεν την καταλαβαίνουμε.»

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Recent Posts

Θρήνος στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο: Πέθανε ο Μάνγκα, ο τερματοφύλακας της Βραζιλίας του ’66

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 87 ετών, σε νοσοκομείο του Ρίο Ντε Τζανέιρο, ο…

1 ώρα ago

«Βόμβα»: Ιδρύει ο Βαγγέλης Μαρινάκης νέο κόμμα;

«Βόμβα»: Ιδρύει ο Βαγγέλης Μαρινάκης νέο κόμμα; Η Ρήξη Μητσοτάκη με τον Μαρινάκη και οι…

1 ώρα ago

Ποιοι γιορτάζουν αύριο 9 Απριλίου

Αύριο, 9 Απριλίου, το εορτολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας τιμά τη μνήμη του Αγίου Ευψυχίου. Ενός…

1 ώρα ago

«Αναστήθηκαν» οι εξαφανισμένοι ανταρόλυκοι μετά από 10.000 χρόνια – Είχαν αφανιστεί από την εποχή των Παγετώνων

«Αναστήθηκαν» οι εξαφανισμένοι ανταρόλυκοι μετά από 10.000 χρόνια ενώ είχαν αφανιστεί από την εποχή των…

3 ώρες ago

Σάλος: Ποιά ήταν η πρώτη γυναίκα που έκανε μπάνιο τόπλες στην Αθήνα το 1964;

Ποιά ήταν η πρώτη γυναίκα που έκανε μπάνιο τόπλες στην Αθήνα το 1964; Στην σύγχρονη…

3 ώρες ago

Η Μαρινέλλα και το άγνωστο δράμα της: «Σώσε με, έφυγα και δεν έχω τίποτα»

Η Μαρινέλλα και το άγνωστο δράμα της: «Σώσε με, έφυγα και δεν έχω τίποτα»... Συγκλονιστική…

4 ώρες ago