Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για τη εκκίνηση του ταξιδιού του πρώτου Μετροπόντικα. Ο οποίος θα ανοίξει τη σήραγγα του Α’ τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό. Που αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της χώρας μας.
Όπως έχουμε αναφέρει σε μια σειρά άρθρων μας, το Α’ τμήμα της νέας γραμμής, μήκους 13 χλμ., του Μετρό θα έχει συνολικά 15 σταθμούς. Με αφετηρία το Άλσος Βεΐκου, τερματικό το Γουδή. Και ενδιάμεσους σταθμούς τους εξής: Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι,, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια και Ζωγράφου. Ωστόσο η διάρκεια των έργων προβλέπεται στους 96 μήνες (8 χρόνια) από την έναρξη της κατασκευής.
Η Γραμμή 4 του Μετρό, ωστόσο, δεν θα περιορίζεται στο ανωτέρω τμήμα, μιας και θα ακολουθήσουν και κάποιες επεκτάσεις. Συμπεριλαμβανομένης αυτής προς τις βορειοδυτικές συνοικίες του Λεκανοπεδίου, από τον σταθμό Άλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη.
Ακόμη η συγκεκριμένη επέκταση περιλαμβάνει 6 νέους σταθμούς που θα εξυπηρετήσουν περιοχές της Ν. Ιωνίας. Της Ν. Φιλαδέλφειας, των Αγ. Αναργύρων, του Ιλίου και της Πετρούπολης.
Από την εν λόγω επέκταση θα επωφεληθούν -μεταξύ άλλων- οι φίλοι της ΑΕΚ. Οι οποίοι θα έχουν γρήγορη πρόσβαση στο νέο γήπεδο του συλλόγου στη Ν. Φιλαδέλφεια.
Αρχικά ο σχεδιασμός της επέκτασης προέβλεπε την κατασκευή Σταθμού πλησίον του ομώνυμου Σταθμού των π. ΗΣΑΠ στον Περισσό. Εν συνεχεία στη Νέα Φιλαδέλφεια στη διασταύρωση της Λεωφ. Δεκελείας και Βρυούλων.
Παρ’ όλα αυτά, από τα τέλη του 2020 διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν σημαντικοί λόγοι, τόσο τεχνικοί και κατασκευαστικοί, όσο και συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. Που συνηγορούσαν υπέρ της επιλογής εναλλακτικής χάραξης του έργου (βλ. παρακάτω εικόνα), με Σταθμό πλησίον του ομώνυμου σταθμού των Πευκακίων αντί του Περισσού. Και εν συνεχεία στη Ν. Φιλαδέλφεια σε δημόσιο πάρκο ικανής έκτασης για την κατασκευή του Σταθμού (πάρκο Μνημείου Μικρασιατών).
Στην επιλογή της εναλλακτικής θέσης της Ν. Φιλαδέλφειας διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο η εγγύτητα του σταθμού με το γήπεδο Αγία Σοφία ΟΠΑΠ Αρένα. Μιας και ο ο σταθμός του Μετρό χωροθετείται σε απόσταση περίπου 150μ. από αυτό. Σε σχέση με τα 400μ. απόσταση από το γήπεδο που ήταν χωροθετημένος.
Επίσης από την εξέταση της εναλλακτικής αυτής λύσης διαπιστώθηκε, επίσης, ότι προκύπτει σαφής βελτίωση των κατασκευαστικών δεδομένων του έργου. Ενώ τα πληθυσμιακά δεδομένα, όπως και τα δεδομένα των παρακείμενων χρήσεων γης και θέσεων εργασίας είναι ευνοϊκότερα για την τεκμηρίωση της σκοπιμότητας του έργου.
Επιπλέον ήδη η Αττική Μετρό μελέτησε, δημοπράτησε, ξεκίνησε να υλοποιεί και ολοκληρώνει τις τοπογραφικές αποτυπώσεις για την επιλεγείσα αυτή χάραξη της επέκτασης.
Ακόμη θα ακολουθήσουν οι γεωτεχνικές μελέτες και οι γεωλογικές έρευνες. Και μετά η μελέτη δημοπράτησης του έργου (αρχιτεκτονική, στατική και Η/Μ μελέτη).
Η κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος (Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη) δεν προβλέπεται να ξεκινήσει άμεσα. Και ως εκ τούτου ολοκλήρωσή του δύσκολα θα πραγματοποιηθεί πριν τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.
Επίσης υπενθυμίζεται ότι -μεταξύ άλλων- η Γραμμή 4 θα περνά και από τη Λεωφ. Κηφισίας (τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι) με με γραμμή μήκους 9,6 χλμ. Επιπλέον 8 σταθμούς σε Γουδή, Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Παράδεισος, ΟΤΕ και Μαρούσι.
Τέλος πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερα σημαντικό για τους κατοίκους της πρωτεύουσας. Και ειδικά όσους μετακινούνται καθημερινά επί της Λεωφ. Κηφισίας και βιώνουν μεγάλες καθυστερήσεις λόγω της κυκλοφοριακής ασφυξίας που καταγράφεται στο δρόμο.
«Καταπέλτης» ο Καραμανλής για τη διαγραφή Σαμαρά! Ολόκληρη η ομιλία του πρώην Πρωθυπουργού στην Πάτρα…
Η Σελήνη απομακρύνεται από τη Γη προκαλώντας τρόμο στους επιστήμονες με τη νέα ανακάλυψη της…
Γνωστή τραγουδίστρια έβαλε οπίσθια και μετά το αποτέλεσμα το μετάνιωσε πικρά λέγοντας πως «ήμουν τρελή…
Τι συμβαίνει με αστροναύτες; Μελέτη της NASA έδειξε πως μεταλλάχτηκε ο εγκέφαλός τους στο διάστημα…
Μαθητής Δημοτικού έδειρε τέσσερις δασκάλους... Ακόμη ένα άγριο περιστατικό που δείχνει πως η βία ανηλίκων…
Άρχισαν να εξοπλίζουν τα πυρηνικά καταφύγια στην Ελλάδα... Που βρίσκονται στην Αθήνα και σε τι κατάσταση βρίσκονται…