ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τραγωδία στα Τέμπη: Η Κομισιόν είχε παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για το σιδηροδρομικό δίκτυο!

Στις 15 Φεβρουαρίου 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο (δείτε ΕΔΩ) επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ).

Η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος).

Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ.

Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμβατικών συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους μέλους και του διαχειριστή ή των διαχειριστών υποδομής.

Καλύπτουν όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες. Περιλαμβάνουν επίσης διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση.

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Recent Posts

Πληρωμές e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ – Αναλυτικά ποιοι δικαιούχοι πληρώνονται 25-29 Νοεμβρίου

Στο διάστημα από τις 25 έως τις 29 Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν πληρωμές ύψους 2.330.337.913,89 ευρώ…

40 λεπτά ago

Πως επηρεάζονται οι πελάτες τραπεζών από την κατάργηση θυρίδων

Οι μεγάλες τράπεζες στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αρχίσει να μειώνουν δραστικά τη διάθεση τραπεζικών θυρίδων…

50 λεπτά ago

Γιορτή σήμερα Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Σήμερα, Σάββατο 23 Νοεμβρίου, σύμφωνα με το εορτολόγιο, τιμάται η μνήμη του Αγίου Αμφιλοχίου, Επισκόπου…

1 ώρα ago

Μετεωρολογική βόμβα αντικυκλώνα φέρνει κατακόρυφη πτώση θερμοκρασίας στην Ελλάδα

Η χώρα εισέρχεται σε βαθύ χειμώνα, με κύριο χαρακτηριστικό τις ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες. Σύμφωνα με…

1 ώρα ago

Πως είναι να σε κατασπαράζει ένας καρχαρίας;

Πως είναι να σε κατασπαράζει ένας καρχαρίας; Συγκλονιστικές εικόνες μέσα από τα τα σαγόνια του…

7 ώρες ago

Τροχαίο σοκ στην Καβάλα: Αυτοκίνητο σφηνώθηκε σε 3οροφο σπίτι

Τροχαίο σοκ στην Καβάλα με αυτοκίνητο που απογειώθηκε από το δρόμο και σφηνώθηκε σε 3οροφο…

7 ώρες ago