Το «ο ρυπαίνων πληρώνει» είναι σε πλήρη εξέλιξη στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα ακριβότερα Τέλη Κυκλοφορίας στα παλιά αυτοκίνητα είναι η πρώτη εντολή που είχε δοθεί από την Ε.Ε. στα κράτη μέλη, εδώ και δύο χρόνια. Ως γνωστόν η σημερινή Ελληνική Κυβέρνηση δεν την ακολούθησε αφήνοντας ίδια τα τέλη από το 2017 που ήταν η τελευταία αύξηση, επί Κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ.
Η ΕΕ γενικότερα προωθεί μία σειρά μέτρων ώστε να δημιουργήσει έντονα οικονομικά αντικίνητρα, στο να μην κρατάνε οι κάτοχοί τους αυτά τα πιο ρυπογόνα οχήματα. Παράλληλα έχουν προωθηθεί προτάσεις για χαράτσια τα οποία έχουν ήδη εφαρμοστεί σε άλλες χώρες, όπως είναι το «Περιβαντολλογικό Τέλος» κλπ. Επίσης τέτοια χαράτσια δεν έχουν υιοθετηθεί από την σημερινή Ελληνική Κυβέρνηση…
Χαρακτηριστική είναι η έκθεση του Ευρωπαϊκού ελεγκτικού συνεδρίου, που παραδόθηκε στην Ε.Ε. για το τι κάνουν τα κρατη μέλη με τις παραπάνω εντολές-προτάσεις που έχουν δεχτεί.
«Η ρύπανση συνεπάγεται σημαντικό κόστος για την κοινωνία και αποτελεί σημαντική πηγή ανησυχίας για τους πολίτες της ΕΕ. Η εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» σημαίνει ότι οι ρυπαίνοντες έχουν κίνητρο να αποφεύγουν την πρόκληση περιβαλλοντικών ζημιών και είναι υπόλογοι για τη ρύπανση που προκαλούν.
Συνολικά, διαπιστώσαμε, αφενός, ότι η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» αποτυπώνεται και εφαρμόζεται σε διαφορετικό βαθμό στις διάφορες πολιτικές της ΕΕ για το περιβάλλον, και, αφετέρου, ότι η κάλυψη και η εφαρμογή της ήταν ανεπαρκείς. Ενίοτε, ο προϋπολογισμός της ΕΕ χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση δράσεων απορρύπανσης, το κόστος των οποίων θα έπρεπε, βάσει της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» να έχουν επωμιστεί οι ρυπαίνοντες…»
Όπως έχει αναφέρει κατά καιρό ο Υπουργός Οικονομικών κος Σταϊκούρας, «…το σύστημα των Τελών Κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωµατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νοµοθεσίας αναφορικά µε τους εκποµπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαµβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. Κάθε αλλαγή πρέπει να κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας.»
Είναι εμφανές λοιπόν πως ή σημερινή Κυβέρνηση, παρά τις έντονες πιέσεις από την Ε.Ε, δεν έδειξε καμία διάθεση να φορολογήσει ή να βάλει χαράτσι σε σψδόν 2.000.000 κατόχους πολύ παλαιών οχημάτων. Εχει όμως τη διάθεση της ανανέωσης του στόλου όπως έχει δείξει και με το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Ποια Κυβέρνηση λοιπόν θα συνεχίσει να λέει όχι στα χαράτσια και θα αντέξει στις… μνημονιακές πιέσεις και τα πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ενωσης;
Ειρήνη Μουρτζούκου: Ενδείξεις πως τα νεκρά μωρά στην Αμαλιάδα είναι 8 με το θρίλερ να…
Το απαγορευμένο βίντεο με την Ειρήνη Παπαδοπούλου μέσα σε πιλοτήριο αεροπλάνου που οδήγησε στην απόλυση…
Χρυσή χρονιά το 2025 για 4 ζώδια που θα πλουτίσουν και ίσως είναι η κατάλληλη…
Σεισμική δόνηση μεγέθους 4,2 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ καταγράφηκε το πρωί της Παρασκευής, 22 Νοεμβρίου,…
Μια από τις πιο ασυνήθιστες και ανησυχητικές υποθέσεις λαθρεμπορίας άγριας ζωής σημειώθηκε στο διεθνές αεροδρόμιο…
Η Δέσποινα Μοιραράκη έκανε την πρώτη δημόσια εμφάνιση της μετά την πρόσφατη περιπέτεια της υγείας…