ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Βαρύ πρόστιμο 43 εκατ. ευρώ σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ για παραπλάνηση καταναλωτών

Published by
Συντακτική Ομάδα

Ο γερμανικός κολοσσός των σούπερ μάρκετ Lidl καλείται να πληρώσει 43 εκατομμύρια ευρώ στην ανταγωνίστρια αλυσίδα Intermarché. Μετά από απόφαση του Εφετείου του Παρισιού. Το δικαστήριο έκρινε ότι η Lidl χρησιμοποίησε παραπλανητικές διαφημιστικές πρακτικές. Οι οποίες συνιστούν αθέμιτο ανταγωνισμό. Και της προσέφεραν ένα αδικαιολόγητο εμπορικό πλεονέκτημα.

Παραπλανητικές Προσφορές: Η δικαστική μάχη της Intermarché κατά της Lidl

Η δικαστική διαμάχη, που ξεκίνησε το 2019 από την ITM (εταιρεία υπεύθυνη για την εμπορική στρατηγική του ομίλου Mousquetaires, στον οποίο ανήκουν οι Intermarché και Netto), αφορούσε 374 τηλεοπτικά σποτ της Lidl. Τα οποία προβλήθηκαν μεταξύ 2017 και 2023. Αυτά τα σποτ προέβαλαν ελκυστικές προσφορές σε τρόφιμα, χωρίς όμως να διασφαλίζουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας.

Αν και η υπόθεση είχε απορριφθεί πρωτοδίκως τον Μάιο του 2022, το Εφετείο ανέτρεψε την απόφαση. Δικαιώνοντας την Intermarché. Ωστόσο το δικαστήριο εστίασε ιδιαίτερα στην ελάχιστα ευδιάκριτη προβολή των νομικών διευκρινίσεων στις διαφημίσεις. Αυτές οι διευκρινίσεις, που ενημέρωναν ότι οι προσφορές δεν ίσχυαν σε όλα τα καταστήματα. Εμφανίζονταν για ελάχιστα δευτερόλεπτα, με πολύ μικρούς χαρακτήρες στο κάτω δεξιό μέρος της οθόνης. Αυτό καθιστούσε αδύνατο για τον μέσο καταναλωτή να αντιληφθεί πλήρως τους όρους των προσφορών.

Ωστόσο η απόφαση του δικαστηρίου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, παρά την εμφάνιση της φράσης «Σχετικά σούπερ μάρκετ στο LIDL.FR» (και αργότερα σε φωνητική μετάφραση από το 2021), η αναφορά αυτή δεν ήταν ορατή με ευδιάκριτο τρόπο.

Επίσης οι δικαστές χαρακτήρισαν την παράβαση ως «εκ προθέσεως». Καθώς η Lidl γνώριζε πλήρως ότι οι προσφορές της δεν ήταν εφαρμόσιμες σε όλα της τα σημεία πώλησης, ούτε για επαρκές χρονικό διάστημα. Με αυτόν τον τρόπο, η Lidl «συντήρησε εν γνώσει της σύγχυση» στο καταναλωτικό κοινό. Διαδίδοντας μαζικά αυτές τις προσφορές και εξασφαλίζοντας ένα αδικαιολόγητο εμπορικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της. Ακόμη, η επανειλημμένη φύση των παραβάσεων συνέβαλε καθοριστικά στην καταδίκη.

Επιπλέον η Intermarché δεν έχει προβεί ακόμα σε επίσημη δήλωση. Ωστόσο, η απόφαση αυτή αναμένεται να θέσει ένα σημαντικό προηγούμενο και να οδηγήσει σε αυξημένη εποπτεία των διαφημιστικών πρακτικών στον κλάδο της μαζικής λιανικής. Όπου ο έντονος ανταγωνισμός συχνά ωθεί τις επιχειρήσεις στα όρια της εμπορικής επικοινωνίας.

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Recent Posts

26η Νοεμβρίου: Γιορτάζουν ο Όσιος Στυλιανός ο Παφλαγόνας και ο Νίκων ο Προστάτης Λακωνίας

Σύμφωνα με το Ορθόδοξο εορτολόγιο, η 26η Νοεμβρίου είναι αφιερωμένη στη μνήμη δύο μεγάλων μορφών:…

15 λεπτά ago

Ο Βασιλιάς πίσω από το Bluetooth και το μεγάλο μυστήριο με τον τάφο του

Ο βασιλιάς Harald Bluetooth αποτελεί μία από τις πιο εμβληματικές μορφές της σκανδιναβικής ιστορίας και…

1 ώρα ago

Νέος γύρος προσλήψεων αναπληρωτών στα Ωνάσεια Σχολεία – Δείτε τα ονόματα

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχώρησε σήμερα, Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025, στην ανακοίνωση νέων…

1 ώρα ago

Το αρχαιότερο σπίτι στην Αθήνα και η σύνδεσή του με την Αγία Φιλοθέη

Το αρχαιότερο σπίτι στην Αθήνα, το αρχοντικό των Μπενιζέλων – Παλαιολόγων, χτίστηκε τον 16ο αιώνα…

2 ώρες ago

«Το τεστ DNA κατέστρεψε τον γάμο μου»: Το δράμα του Γιάννη που ανακάλυψε την αλήθεια για την πατρότητα του παιδιού του

Η ιστορία πατρότητας με τεστ DNA που ακολουθεί είναι ένα βαθιά ανθρώπινο αφήγημα για τον…

3 ώρες ago

Φρίκη στη Ρώμη: Ομαδικός βιασμός 18χρονης από Μαροκινούς μπροστά στον σύντροφό της

Σοκαριστική επίθεση σε πάρκο της Ρώμης. Μια 18χρονη και ο σύντροφός της έπεσαν θύματα ληστείας…

4 ώρες ago