ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Βαρύ πρόστιμο 43 εκατ. ευρώ σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ για παραπλάνηση καταναλωτών

Published by
Συντακτική Ομάδα

Ο γερμανικός κολοσσός των σούπερ μάρκετ Lidl καλείται να πληρώσει 43 εκατομμύρια ευρώ στην ανταγωνίστρια αλυσίδα Intermarché. Μετά από απόφαση του Εφετείου του Παρισιού. Το δικαστήριο έκρινε ότι η Lidl χρησιμοποίησε παραπλανητικές διαφημιστικές πρακτικές. Οι οποίες συνιστούν αθέμιτο ανταγωνισμό. Και της προσέφεραν ένα αδικαιολόγητο εμπορικό πλεονέκτημα.

Παραπλανητικές Προσφορές: Η δικαστική μάχη της Intermarché κατά της Lidl

Η δικαστική διαμάχη, που ξεκίνησε το 2019 από την ITM (εταιρεία υπεύθυνη για την εμπορική στρατηγική του ομίλου Mousquetaires, στον οποίο ανήκουν οι Intermarché και Netto), αφορούσε 374 τηλεοπτικά σποτ της Lidl. Τα οποία προβλήθηκαν μεταξύ 2017 και 2023. Αυτά τα σποτ προέβαλαν ελκυστικές προσφορές σε τρόφιμα, χωρίς όμως να διασφαλίζουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας.

Αν και η υπόθεση είχε απορριφθεί πρωτοδίκως τον Μάιο του 2022, το Εφετείο ανέτρεψε την απόφαση. Δικαιώνοντας την Intermarché. Ωστόσο το δικαστήριο εστίασε ιδιαίτερα στην ελάχιστα ευδιάκριτη προβολή των νομικών διευκρινίσεων στις διαφημίσεις. Αυτές οι διευκρινίσεις, που ενημέρωναν ότι οι προσφορές δεν ίσχυαν σε όλα τα καταστήματα. Εμφανίζονταν για ελάχιστα δευτερόλεπτα, με πολύ μικρούς χαρακτήρες στο κάτω δεξιό μέρος της οθόνης. Αυτό καθιστούσε αδύνατο για τον μέσο καταναλωτή να αντιληφθεί πλήρως τους όρους των προσφορών.

Ωστόσο η απόφαση του δικαστηρίου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, παρά την εμφάνιση της φράσης «Σχετικά σούπερ μάρκετ στο LIDL.FR» (και αργότερα σε φωνητική μετάφραση από το 2021), η αναφορά αυτή δεν ήταν ορατή με ευδιάκριτο τρόπο.

Επίσης οι δικαστές χαρακτήρισαν την παράβαση ως «εκ προθέσεως». Καθώς η Lidl γνώριζε πλήρως ότι οι προσφορές της δεν ήταν εφαρμόσιμες σε όλα της τα σημεία πώλησης, ούτε για επαρκές χρονικό διάστημα. Με αυτόν τον τρόπο, η Lidl «συντήρησε εν γνώσει της σύγχυση» στο καταναλωτικό κοινό. Διαδίδοντας μαζικά αυτές τις προσφορές και εξασφαλίζοντας ένα αδικαιολόγητο εμπορικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της. Ακόμη, η επανειλημμένη φύση των παραβάσεων συνέβαλε καθοριστικά στην καταδίκη.

Επιπλέον η Intermarché δεν έχει προβεί ακόμα σε επίσημη δήλωση. Ωστόσο, η απόφαση αυτή αναμένεται να θέσει ένα σημαντικό προηγούμενο και να οδηγήσει σε αυξημένη εποπτεία των διαφημιστικών πρακτικών στον κλάδο της μαζικής λιανικής. Όπου ο έντονος ανταγωνισμός συχνά ωθεί τις επιχειρήσεις στα όρια της εμπορικής επικοινωνίας.

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Recent Posts

Τουρκία και Λιβύη υπέγραψαν νέα Αμυντική Συμφωνία δείχνοντας ως «απειλή» την Ελλάδα

Τουρκία και Λιβύη υπέγραψαν νέα Αμυντική Συμφωνία για σταθερότητα και ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή «δείχνοντας»…

32 λεπτά ago

Απίστευτη τραγωδία: Ανήλικος πέθανε σε παραλία θαμμένος στην άμμο

Απίστευτη τραγωδία: Ανήλικος πέθανε σε παραλία ενώ έπαιζε με τα μικρότερα αδέρφια του θαμμένος μέσα…

3 ώρες ago

Η Αγία Ευφημία και το θαύμα της στη Δ’ Οικουμενική Σύνοδο: Η διπλή τιμή και η σημασία της

Στις 11 Ιουλίου τιμάται η ανάμνηση ενός εξαιρετικού γεγονότος που συνδέεται με τη Δ΄ Οικουμενική…

4 ώρες ago

Έκτακτο: Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς αύριο, Παρασκευή 11 Ιουλίου – Δείτε ποιες περιοχές είναι στο «κόκκινο»

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας (civilprotection.gov.gr) εξέδωσε Χάρτη…

4 ώρες ago

Εικόνες σοκ: Χέλι ζούσε και κολυμπούσε στην κοιλιά ενός άνδρα – Πως βρέθηκε εκεί;

Εικόνες σοκ με χέλι που ζούσε και κολυμπούσε μέσα στην κοιλιά ενός άνδρα... Πως βρέθηκε…

5 ώρες ago

Ποιοί και πως επικοινωνούν και βλέπουν νεκρούς; Το γονίδιο Ψ και οι ανατριχιαστικές μαρτυρίες για τις ψυχές

Ποιοί και πως μπορούν να επικοινωνούν με τους νεκρούς και να τους βλέπουν; Το γονίδιο…

5 ώρες ago