ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Βαρύ πρόστιμο 43 εκατ. ευρώ σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ για παραπλάνηση καταναλωτών

Published by
Συντακτική Ομάδα

Ο γερμανικός κολοσσός των σούπερ μάρκετ Lidl καλείται να πληρώσει 43 εκατομμύρια ευρώ στην ανταγωνίστρια αλυσίδα Intermarché. Μετά από απόφαση του Εφετείου του Παρισιού. Το δικαστήριο έκρινε ότι η Lidl χρησιμοποίησε παραπλανητικές διαφημιστικές πρακτικές. Οι οποίες συνιστούν αθέμιτο ανταγωνισμό. Και της προσέφεραν ένα αδικαιολόγητο εμπορικό πλεονέκτημα.

Παραπλανητικές Προσφορές: Η δικαστική μάχη της Intermarché κατά της Lidl

Η δικαστική διαμάχη, που ξεκίνησε το 2019 από την ITM (εταιρεία υπεύθυνη για την εμπορική στρατηγική του ομίλου Mousquetaires, στον οποίο ανήκουν οι Intermarché και Netto), αφορούσε 374 τηλεοπτικά σποτ της Lidl. Τα οποία προβλήθηκαν μεταξύ 2017 και 2023. Αυτά τα σποτ προέβαλαν ελκυστικές προσφορές σε τρόφιμα, χωρίς όμως να διασφαλίζουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας.

Αν και η υπόθεση είχε απορριφθεί πρωτοδίκως τον Μάιο του 2022, το Εφετείο ανέτρεψε την απόφαση. Δικαιώνοντας την Intermarché. Ωστόσο το δικαστήριο εστίασε ιδιαίτερα στην ελάχιστα ευδιάκριτη προβολή των νομικών διευκρινίσεων στις διαφημίσεις. Αυτές οι διευκρινίσεις, που ενημέρωναν ότι οι προσφορές δεν ίσχυαν σε όλα τα καταστήματα. Εμφανίζονταν για ελάχιστα δευτερόλεπτα, με πολύ μικρούς χαρακτήρες στο κάτω δεξιό μέρος της οθόνης. Αυτό καθιστούσε αδύνατο για τον μέσο καταναλωτή να αντιληφθεί πλήρως τους όρους των προσφορών.

Ωστόσο η απόφαση του δικαστηρίου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, παρά την εμφάνιση της φράσης «Σχετικά σούπερ μάρκετ στο LIDL.FR» (και αργότερα σε φωνητική μετάφραση από το 2021), η αναφορά αυτή δεν ήταν ορατή με ευδιάκριτο τρόπο.

Επίσης οι δικαστές χαρακτήρισαν την παράβαση ως «εκ προθέσεως». Καθώς η Lidl γνώριζε πλήρως ότι οι προσφορές της δεν ήταν εφαρμόσιμες σε όλα της τα σημεία πώλησης, ούτε για επαρκές χρονικό διάστημα. Με αυτόν τον τρόπο, η Lidl «συντήρησε εν γνώσει της σύγχυση» στο καταναλωτικό κοινό. Διαδίδοντας μαζικά αυτές τις προσφορές και εξασφαλίζοντας ένα αδικαιολόγητο εμπορικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της. Ακόμη, η επανειλημμένη φύση των παραβάσεων συνέβαλε καθοριστικά στην καταδίκη.

Επιπλέον η Intermarché δεν έχει προβεί ακόμα σε επίσημη δήλωση. Ωστόσο, η απόφαση αυτή αναμένεται να θέσει ένα σημαντικό προηγούμενο και να οδηγήσει σε αυξημένη εποπτεία των διαφημιστικών πρακτικών στον κλάδο της μαζικής λιανικής. Όπου ο έντονος ανταγωνισμός συχνά ωθεί τις επιχειρήσεις στα όρια της εμπορικής επικοινωνίας.

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του panictimes.gr απαρτίζεται από έμπειρους δημοσιογράφους και συντάκτες με πολυετή εμπειρία στον χώρο της ενημέρωσης. Διαβάστε πρώτοι αποκλειστικά ρεπορτάζ με έγκυρη, αξιόπιστη και άμεση ενημέρωση, καλύπτοντας ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Recent Posts

Έκτακτη ενίσχυση 250€: Μέχρι πότε πληρώνει ο ΕΦΚΑ και ποιοι χαμηλοσυνταξιούχοι μένουν εκτός

Ο ΕΦΚΑ προχωρά στην πληρωμή του εφάπαξ επιδόματος των 250 ευρώ σε χιλιάδες χαμηλοσυνταξιούχους, με…

22 λεπτά ago

Η απίστευτη αλήθεια πίσω από την ελληνική φράση «Μην είδατε τον Παναή;»

Η ερώτηση «Μην είδατε τον Παναή;» έχει καθιερωθεί στην ελληνική γλώσσα ως έκφραση αναζήτησης για…

44 λεπτά ago

Τραγωδία στη Λεωφόρο Λαυρίου: Νεκρός 45χρονος σε τροχαίο με μηχανή

Ένας 45χρονος άνδρας έχασε τη ζωή του τα ξημερώματα του Σαββάτου (11.10.2025) σε τραγικό τροχαίο…

52 λεπτά ago

Αυστηροποιούνται οι προϋποθέσεις προαγωγής στο Λύκειο: Όλα τα νέα δεδομένα για ΓΜΟ και εξετάσεις

Αυστηροποιούνται οι όροι προαγωγής στο Γενικό Λύκειο, μετά την υπερψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου του Υπουργείου…

1 ώρα ago

Συναγερμός στην Basket League: Γραφειοκρατικό «μπλόκο» στους προπονητές – Κινδυνεύει ο Αταμάν

Μια πρωτοφανής γραφειοκρατική εμπλοκή έχει φέρει σε απόλυτη αναστάτωση την Basket League λίγες ώρες πριν…

1 ώρα ago

Ο Αμερικανός μεγαλοτραπεζίτης Τζέιμι Ντάιμον προειδοποιεί «αγοράστε όπλα» και σοκάρει με αυτό που έρχεται

Ο Αμερικανός μεγαλοτραπεζίτης Τζέιμι Ντάιμον προειδοποιεί «αγοράστε όπλα» και σοκάρει με αυτό που έρχεται Ο…

6 ώρες ago