Άφωνο έμεινε μεγάλο μέρος του κοινού με τον τρόπο με τον οποίο επιχείρησε η Λένα Κιτσοπούλου να… Φέρει στα δικά της μέτρα και στη δική της καλλιτεχνική ματιά, την αρχαία κωμωδία «Σφήκες».
Οι επιλογές που έκανε η σκηνοθέτρια τόσο σε επίπεδο σκηνικών, όσο και σε επίπεδο γλώσσας δίχασαν τους θεατές.
«Την Παρασκευή 14 και το Σάββατο 15 Ιουλίου παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου το έργο Σφήκες σε ελεύθερη διασκευή και σκηνοθεσία της Λένας Κιτσοπούλου, βασισμένη στο έργο του Αριστοφάνη». Με αυτό τον λακωνικό τρόπο… Το Εθνικό Θέατρο και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, μάς πληροφορούν ότι έγινε η πρεμιέρα των «Σφηκών» και ακολουθεί περιοδεία.
Αυτό που παρέλειψαν βέβαια να πουν είναι ότι πολλοί έφυγαν από το θέατρο λίγο μετά την αρχή της παράστασης… Όταν ένιωσαν να σοκάρονται αλλά και να προσβάλλονται
Η Λένα Κιτσοπούλου με την παράσταση αυτή είχε στόχο να στρέψει το βλέμμα στα σύγχρονα «κεντριά», στα λαϊκά δικαστήρια που στήνονται στις τηλεοπτικές εκπομπές και στα σόσιαλ μίντια. Ήθελε με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση να καυτηριάσει τα κακώς κείμενα της εποχής μας.
Διάλεξε τους «Σφήκες» του Αριστοφάνη γιατί σε αυτό το έργο ο σπουδαίος συγγραφέας της αρχαιότητας ασχολείται με το Αθηναϊκό δικαστικό σύστημα, το οποίο είχε εκπέσει μετά από την θεσμοθέτηση ενός οβολού που κέρδιζε ως αποζημίωση όποιος δεχόταν να συμμετέχει ως δικαστής στα λαϊκά δικαστήρια. Έτσι οι γηραιότεροι πολίτες που προσέρχονταν καθημερινά σε αυτά, κατέληξαν «επαγγελματίες» μισθωτοί δικαστές, με αμφίβολη βέβαια δικαστική προσφορά.
Στους Σφήκες της Λένας Κιτσοπούλου όμως ουδόλως συμβαίνει κάτι αντίστοιχο. Αν σκεφτεί κανείς ότι η σκηνοθέτις απέρριψε εντελώς τον λόγο του συγγραφέα, έγραψε ένα δικό της κείμενο, στο όνομα της «προσαρμογής» στο σήμερα.
Η ψηλή μπασκέτα που είχε τοποθετηθεί στην ορχήστρα του αρχαίου θέατρου ως μέρος του σκηνικού της παράτασης με τις πλαστικές καρέκλες που βρίσκονταν κάτω από αυτήν, το ακραίο λεξιλόγιο, η ακατάσχετη χυδαιολογία και προσβολές, απλά έφερε ένα θλιβερό αποτέλεσμα που δημιούργησε αηδία στους θεατές.
Η Λένα Κιτσοπούλου, εκτός από τη σκηνοθεσία της παράστασης, κατείχε επίσης και η ίδια ρόλο σε αυτήν. Φορώντας ένα άσπρο φόρεμα απήγγειλε έναν παραλληρηματικό μονόλογο. «Μη ζητάτε ευθύνες από μένα, εγώ έχω ένα ισχυρό συμβόλαιο με το Εθνικό. Γι’ αυτό θα κάτσω εδώ. Δεν φεύγω, κι όποιος έχει αντίλογο ας έλθει κάτω να τον γαμήσ@….» Είπε μάλιστα μεταξύ άλλων σοκάροντας τους θεατές του Αρχαίου θεάτρου.
Και ήταν η ώρα όπου πολλοί αποχώρησαν…
Ποιός είναι ο πρώην παίκτης ριάλιτι που ξυλοκόπησε ασφαλιστή στο Αίγιο; Το κίνητρο και η…
Ο φούρνος μικροκυμάτων αποτελεί αναμφίβολα μία από τις πιο καθοριστικές συσκευές σε κάθε σύγχρονο νοικοκυριό.…
Η υπόθεση της «αφέντρας Μαρίας Στάμη» και του άνδρα που φέρεται να κρατούσε σε κατάσταση…
Τι κρύβεται πίσω από την «αμνησία ονομάτων»; Η ψυχολογία εξηγεί γιατί ο εγκέφαλος ξεχνά τα…
Στις 14 Δεκεμβρίου, η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τη μνήμη σημαντικών Αγίων, ενώ παράλληλα, η ημέρα…
Την ώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων από τους αγρότες,…